SOLAN – producent wyrobów na bazie suszu ziemniaczanego, dystrybuowanych na całym świecie – wdrożył Navireo. Oprogramowanie zorganizowało kluczowe dla firmy z rynku FMCG obszary działalności, takie jak produkcja, sprzedaż i gospodarka magazynowa, zakupy, a także księgowość i finanse. SOLAN unowocześnił i usprawnił zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Dzięki zintegrowaniu i zwiększeniu efektywności poszczególnych działów firma może się rozwijać, produkować dostosowane do potrzeb odbiorców wyroby i dystrybuować je w dowolne miejsce na świecie. Navireo umożliwia m.in. generowanie własnych zestawień finansowych, uwzględniających specyfikę działalności produkcyjnej. Dzięki zautomatyzowaniu procesu księgowania dokumentów na rozbudowanym planie kont księgowych przedsiębiorstwo może w łatwy sposób kontrolować i analizować koszty produkcji poszczególnych grup produktów oraz ich sprzedaż.
Rozwiązanie wykorzystuje m.in. mobilne weryfikatory cen, automatyzuje proces przyjęć towarowych i obsługuje internetową platformę sprzedażową. Ptak Moda należy do grupy Ptak Holding i jest największym w Europie showroomem z odzieżą polskich i zagranicznych producentów. Usytuowany jest w sercu głównego ośrodka eksportu krajowej odzieży Ptak Fashion City w Rzgowie koło Łodzi. Navireo wykorzystują już także inne duże firmy z branży modowo-odzieżowej, m.in.: Eva Minge Design, Volcano i Badura.
Niewielkie, rodzinne piekarnie mogą się rozwijać i konkurować na rynku. Dzięki zastosowaniu właściwie dobranego systemu do zarządzania mają szansę na ekspansję, a także wzmacnianie swojej pozycji na lokalnym rynku. Taką szansę, wdrażając Navireo, wykorzystała Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach w województwie warmińsko-mazurskim. System organizuje zarządzanie zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, usprawnia wystawianie dokumentów w ramach kolejnych dostaw, zbiorcze fakturowanie na podstawie dokumentów wydania, tworzenie planu produkcji w oparciu o dokumenty dostaw i co bardzo ważne w działalności piekarni – zapewnia rejestrowanie zwrotów pieczywa na różne sposoby. System umożliwia także tworzenie dowolnych, nawet bardzo nietypowych zestawień, w zależności od potrzeb klienta. Nowe zestawienia tworzone są szybko, tak by zarządzający mogli wykorzystywać pojawiające się biznesowe szanse i eliminować zagrożenia.
Znana z tradycyjnych wyrobów Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie w województwie kujawsko-pomorskim wdrożyła Navireo. Inwestycja zwróciła się spółdzielni w ciągu miesiąca. Dzięki zastosowaniu systemu ERP Navireo w wersji dla piekarni i cukierni piekarnia zredukowała nakłady pracy, uprościła obieg dokumentów oraz usprawniła tworzenie planów produkcji na podstawie dokumentowanych procedur dostaw surowców i zwrotów pieczywa. System wspiera standardowe procesy charakterystyczne dla przedsiębiorstwa z branży piekarniczej i jednocześnie uwzględnia jej indywidualne potrzeby.
Wdrożenie Navireo przełożyło się natychmiastowo na efekty ekonomiczne. Zakup systemu zwrócił się praktycznie po jednym miesiącu jego użytkowania – mówi Wojciech Albiński, wiceprezes zarządu Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Baruchowie.
Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z Navireo. Dzięki wdrożeniu systemu zautomatyzowano przetwarzanie zamówień, które dotychczas były wprowadzane ręcznie. Wcześniej czynności te musiało wykonywać dwóch pracowników przez około 6 godzin, obecnie jeden przez niespełna 5 minut. Automatycznie wprowadzane są także wszystkie zamówienia ze 150 sklepów sieci Biedronka. Dziennie generowanych jest ponad 1000 dokumentów z około 150 zamówień na cały asortyment piekarni, co daje w miesiącu 300 tys. pozycji w dokumentach zakupowych.
Teatr Polski w Bielsku-Białej – instytucja kultury o ponad 120-letniej historii – usprawnia działalność biznesową dzięki Navireo. System organizuje księgowość i finanse oraz gospodarkę magazynową. Teatr zdecydował się na Navireo, ponieważ potrzebował zintegrowanego i nowoczesnego rozwiązania spełniającego wymagania prężnej instytucji kultury XXI wieku. O jego wyborze zdecydowała także duża konfigurowalność, obsługa dokumentów definiowalnych i własnych sprawozdań finansowych, a także dostępność gotowych rozwiązań rozszerzających podstawową funkcjonalność systemu.
Polskie pieczywo cieszy się wielkim powodzeniem w Wielkiej Brytanii. Już nie tylko emigranci, z tęsknoty za swojskimi smakami, chętnie je kupują. Coraz więcej rodowitych mieszkańców Wysp docenia wyborny smak oraz jakość polskich chlebów i bułek. Wśród słynnych brytyjskich smakoszy naszego rodzimego pieczywa jest m.in. Mick Jagger, lider The Rolling Stones, który przyznał: „Nigdy nie przypuszczałem, że chleb ma tak dużo nut smakowych, podobnie jak najlepsze wino”. Piekarnia Polish Village Bread Ltd. w swoich zakładach w Londynie oraz Manchesterze wdrożyła Navireo w wersji dla piekarni i cukierni. Otwarte rozwiązanie dostosowano do specyficznych lokalnych wymagań.
Saluteo – producent i dystrybutor żywności dla alergików – rozwija swoją działalność z pomocą Navireo. Dzięki wdrożeniu systemu producent zyskał zintegrowane narzędzie sterowania podstawowymi procesami w firmie, jak zarządzanie sprzedażą i gospodarką magazynową oraz kompleksowe śledzenie pochodzenia produktu. Navireo umożliwia identyfikację partii oraz surowców, a także poszczególnych produktów indywidualnie składających się na partię, zgodnie z wymaganiami stawianymi firmom z branży spożywczej. System został zintegrowany ze sklepem internetowym producenta oraz z systemem zarządzania wysokim składem magazynowym (WMS).
Kupno systemu ERP Navireo umożliwia odliczenie od dochodu 50% kosztów w ramach ulgi na nowe technologie. System uzyskał opinię o innowacyjności wydaną przez Instytut Maszyn Matematycznych. Opinia ta w pełni uprawnia do skorzystania z ulgi na inwestycje technologiczne.